14 Mayıs 2019 Salı

Bilgisayar mı, Ben mi?

 Bilgisayar ve bilgisayar oyunlarına bağımlılık günümüzde aşırı bir artış gösterdi, hepimiz bunun farkındayız, ama tanıştığım bir kız bunu çok yakından fark etmiş olmalı. Birbirlerini sevdiklerini söyleyen bir çift. Birbirlerine saygısızlık etmiyorlar ve sınırlarına girmiyorlar. Peki, bu ilişkinin bitmesinde sebep olabilecek ne olmuş olabilir? Arkadaşları kızı gaza getirmemiş hayır, aileler cephesinden de bir problem yok. Tek problem oğlanın giderek daha çok bağlandığı bilgisayarı. Giderek görüşmemeye başlamışlar, kız bunun hakkında konuşunca bir süre sadece evde görüşmeye başlamışlar ama o da sonra azalmış. Bir gün kız yeter artık diyerek bilgisayara dounduğu anda asıl patlama olmuş. Oğlan bir anda bağırmaya başlamış. O kadar abartılı bir şekilde bağırıyormuş ki kızın canına tak etmiş. Eğer benimle beraber olmak istemiyorsan bir hafta boyunca bilgisayar oynamayacaksın, böylelikle bana gerçekten değer veriyor musun anlayacağız, demiş. Aradan birkaç gün geçtikten sonra çocuğun Steam hesabından çevrimiçi olduğunu görmüş. Çocuk başta inkar etse de sonra dayanamayıp girdiğini kabul etmiş, sonradan çok yalvarmışsa da kızı ayrılmamaya bir türlü ikna edememiş. Kız da çok inat çıktı, uzun süre acı çekti, çok üzüldü ama barışmadı çocukla. Bana, eğer barışırsak yine oyunlarla ilgilenecek ben yine üzüleceğim, en iyisi şimdi biraz üzülüp unutmak, demişti. Şimdi çok mutlu olduğunu belirteyim. Arkadaşlar, bilgisayar oyunları çok güzel ama sevdiklerinizle vakit geçirmek daha güzel.
 Ä°lgili resim

10 Mayıs 2019 Cuma

Eski Arkadaş ve Eski Sevgili Arasındaki Sıfır Fark

 Yakın arkadaş kime denir? Ne zaman birini tanımlarken yakın arkadaşım dersiniz? Ya da ne zaman yakın arkadaşının aslında ''yakın'' olmadığını fark edersiniz? Bu soruların cevaplarını keskin köşelerle belirlemek biraz zor olabilir, bir arkadaşım da bunlara cevap ararken karmaşık düşüncelere düşmüştü. Hece, psikolojide bunun bir adı var mı? Yakın arkadaşlarım bana çok yakın olmaya başladıklarında artık ben yakın arkadaşım olarak göremiyorum, soğuyorum, demişti. Tabii o zamanlar daha ilk dönemimdeydim, bunu derste söylemiş olsalar bile bilemezdim, derslere gitmiyordum. Bu düşünce doğal olarak belli olaylar sonucunda doğmuş. Yakın arkadaşı olduğunu düşündüğü, sırlarını paylaştığı, kimseye söylemeyeceğine inanarak kimsenin henüz bilmediği dedikoduları söylediği bir arkadaşı varmış. Arkadaşım bu kişi sevgilisinden ayrıldığında da her zaman destek olmuş -ayrıldığı sevgili arkadaşımın yakın arkadaşı olmasına rağmen- ancak verdiği sevginin ve sadakatin karşılığını alamamış. Bu arkadaş kimseye söylememesini istediği bir sırrı başkalarına anlatmış. Tabi ki bu dönüp dolaşıp arkadaşımın kulağına gelmiş yine. Bunu sorduğunda söylemediğini iddia etmiş. Ve yapmaya devam etmiş. Bir gün suç üstü yakalanana kadar inkar etmeye devam etmiş ve yalan söylediği için artık arkadaş değiller. Tabbi kampus küçük, görmemek imkansız, ortak arkadaşının olmaması mümkün değil. Bu gibi sebeplerle karşılaştıklarında iki eski sevgilinin davranışlarını sergiliyorlarmış, ben eski sevgililerimle böyle eski sevgilimmş gibi mumele görmedim diyor arkadaşım. Kıssadan hiss çıkarmak gerekirse, ha eski yakın arkadaşının eski sevgilinden farkı yok, aynısıtam tersi için de geçerli.

Bilgisayar mı, Ben mi?

 Bilgisayar ve bilgisayar oyunlarına bağımlılık günümüzde aşırı bir artış gösterdi, hepimiz bunun farkındayız, ama tanıştığım bir kız bunu ç...